pátek 22. května 2015

Zdravé pečení č.5

Krtek

Poslední dobou se mi všude kam přijdu objevuje oblíbený Krtkův dort.
Co ode mě jiného čekat než ho otestovat zdravě.
Chtělo to trošku přemýšlení kolik čeho dát ale nakonec to vyšlo.
Moje první kroky ale vedly do prodejny s výrobky Tescoma.
Když totiž chci testovat nový recept vždy mě štve velikost výsledku.
Buchtu mám pak na dlouho a už to není takové jako když je čerstvá.
Měla jsem štěstí a narazila na formu o průměru 21 cm.
Je to jak forma na bábovku, tak na dortové korpusy.

Můžeme začít s přípravou.

Suroviny:

Těsto:

100 g Celozrnné žitné mouky
60 ml Mléka odtučněného
75 g Bílého jogurtu 1,5% tuku
12 g Holandského kakaa
1 Vejce
10 g Stevie
1 Kypřící prášek (12g)

Náplň:

2 Banány cca 200 g
250 g Odtučněného tvarohu
75 g Bílého jogurtu (2 polovina kelímku)
10 g Stevie

Jdeme na to:

Těsto:

Do misky si dáme suché suroviny a promícháme.
Přidáme vejce, jogurt a mléko.
Metličkou promícháme aby se vše spojilo.
Vznikne lehce tekuté těsto.
Formu na korpus vyložíme pečícím papírem a nalijeme směs.
Pečeme cca 10 minut na 170´C, 

Náplň:

Než se těsto upeče, připravíme si náplň.
Smícháme tvaroh, jogurt a stevii.
Směs můžeme dát do ledničky.

Kompletace:

Korpus necháme vychladnout asi 45 minut.
Vezmeme nůž a korpus kolem dokola objedeme nožem.
Necháme si ale malý okraj a neřežeme až do spodní části korpusu.
Poté korpus vydlabeme a z vydlabané části vytvoříme horní krustu.
Těsto je dost lepkavé a tak jsem horní více upečenou část strouhala na struhadle.
Docílila jsem tím spokojenosti co se týče vzhledu drobků.
Banán nakrájíme na kolečka nebo plátky.
Vyložíme jím vydlabaný korpus a nalijeme přes něj tvarohovou směs.
Rovnoměrně ji rozetřeme po celé ploše skoro až na konec korpusu.
Drobky z korpusu posypeme tvarohovou vrstvu dortu.
(Časem nafotím i postup.)
Dort dáme do ledničky nejlépe přes noc.
Z formy o průměru 21 cm budou 4 porce Krtkova dortu.

Finální vzhled:






Obsah živin v 1 ks

Bílkoviny 16 g
Sacharidy 38,5 g
Tuky 3,5 g
Vláknina 2,5 g

Jeden kousek je vhodný k snídani.

Otestováno manželem :)

Přeji vám dobrou chuť 

Věrka




Žádné komentáře:

Okomentovat